Har du fått sms från oss?
Enklare att ta emot och betala med mobilen
För att göra det enklare för dig att ta emot och betala ett inkassokrav från oss på Lowell skickar vi digitala brev via sms. Inkassokravet har du fått för att du har missat att betala en räkning till ett företag. Räkningen har nu gått vidare till oss som inkassobolag. Läs mer om inkassoprocessen här.
Via länken i sms:et med formatet (www.avaa.se/....) kan du öppna och betala inkassokravet direkt med hjälp av BankID.
Vi sätter alltid din integritet och säkerhet först. Därför använder vi identifiering med hjälp av BankID för att säkerställa att brevet endast kan läsas av den person som det är avsett för.
Hur betalar jag via mobilen?
I sms:et finns en länk till inkassokravet. När du klickar på länken öppnas BankID. Efter att du bekräftat din identitet länkas du vidare till sidan där betalningsunderlaget visas. Därifrån kan du betala direkt via Swish eller med kort.
Om du av någon anledning inte är den rätta mottagaren av brevet, kan du inte öppna brevet efter identifieringen med BankID.
Du kan också logga in på Mitt Lowell med ditt BankID för att se och betala ditt ärende. Här kan du även ta kontakt med våra rådgivare om du har några frågor.
Vill du veta mer?
Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna. Om du inte får svar på din fråga här kan du logga in Mitt Lowell eller kontakta vår kundtjänst över telefon.